Projecten

Saxion - Beleidskader toetsing (2023)
Opdrachtgever Saxion: Advisering voor een beleidskader op toetsing voor Saxion: Rol: Adviseur.

Saxion - Curricululumvernieuwing  opleiding Bedrijfskunde (2023)
Opdrachtgever Academie Bestuur, Recht en Ruimte (ABR&R): Ontwerp, ontwikkeling, professionalisering en ondersteuning van programmatisch toetsen in de curriculumvernieuwing voor de opleiding bedrijfskunde van ABR&R. Rol: Adviseur, ontwerper, trainer.

Saxion - Visie op toetsing (2022)
Opdrachtgever Saxion: Advisering voor de visie op toetsing voor Saxion: Rol: Adviseur.

Saxion - Inrichting Community of Practice voor onderwijs (2022)
Opdrachtgever Saxion: Advisering voor ontwerp, ontwikkeling en implementatie van een community of practice voor het onderwijs voor het delen van kennis en ervaringen : Rol: Adviseur.

Saxion - ChatGPT en AI (2022)
Opdrachtgever Saxion: Inventarisatie en advisering hoe om te gaan met AI applicaties in het onderwijs: Rol: Adviseur.

Saxion - Toetswerkplekken (2022)
Opdrachtgever Saxion: Inventarisatie, onderzoek en implementatie van bring your own device voor toetswerkplekken. Rol: Adviseur en onderzoeker.

Saxion - Vernieuwing Bachelors Academie Gezondheidszorg (2023)
Opdrachtgever Academie gezondheidszorg (AGZ): Ontwerp, ontwikkeling, professionalisering en ondersteuning van de curriculumvernieuwing voor de bachelor van AGZ. Rol: Adviseur, ontwerper, trainer.

Saxion - Toetsveiligheid (2022)
Opdrachtgever Saxion: Inventarisatie en advisisering voor het verbeteren van de toetsveiligheid. Rol: Adviseur.

Saxion - Online Proctoring (2020)
Opdrachtgever Saxion: Advisering voor het al dan niet invoeren van online proctoring voor het onderwijs. Rol: Adviseur.

SLO - Curriculum.nu (2017)
Opdrachtgever: OCW. Ontwerp en ontwikkeling van een curriculum voor Digitale Geletterdhied voor basis en voortgezet onderwijs. Rol: Adviseur en ontwikkelaar.

SLO - Leerplan in beeld (2009)
Opdrachtgever: OCW. Ontwerp en ontwikkeling van een linked open data applicatie om het curriculum via open data te ontsluiten. Rol: Adviseur en ontwikkelaar.

SLO - Rekenen examentrainer linked data  (2011)
Opdrachtgever: OCW. Ontwerp en onderzoek naar de mogelijkheden van linked open data voor het gebruik van adaptief leren en toetsen. Rol: Onderzoeker en adviseur.

Nuovo – TeleTOP life voor Nuovo (2009)

Opdrachtgever: Nuovo. Ontwerp en ontwikkeling van een digitale leeromgeving voor het ondersteunen van onderwijs. Hierbij wordt uitgegaan van een tiental scholen met een eigen identiteit en onderwijsbenadering. Rollen: Projectleiding, onderzoeker, ontwerper en adviseur.

SURFnet – Inventarisatie van Best Practices voor SURFgroepen (2009)

Opdrachtgever: SURFnet. Ontwerp en ontwikkeling van voorbeelden voor cursussen, projecten en portfolio’s voor gebruik in SURFgroepen. Rol: Projectleiding.

SURFnet – Ontwikkeling van voorbeeld materiaal en handleiding voor SURFgroepen (2009)

Opdrachtgever: SURFnet. Ontwerp en ontwikkeling van voorbeelden voor cursussen, projecten en portfolio’s voor gebruik in SURFgroepen. Rol: Projectleiding.

SURFnet - Workshop, Expert SURFgroepen (2009)

Opdrachtgever: SURFnet. Ontwerp en ontwikkeling van een workshop voor het gebruik van SURFgroepen voor onderwijs doeleinden als een persoonlijke leer- en werkomgeving. Rollen: Projectleiding, ontwerp, ontwikkeling, adviseur, begeleiding.

SURFnet - Workshop, Onderwijs voor SURFgroepen (2008-2009)

Opdrachtgever: SURFnet. Ontwerpen en ontwikkelen van een workshop het gebruik van SURFgroepen voor onderwijsdoeleinden als een persoonlijke leer- en werkomgeving. Rollen: Projectleiding, ontwerp, ontwikkeling, begeleiding.

SURFnet - Workshop, Projecten voor SURFgroepen (2008-2009)

Opdrachtgever: SURFnet. Ontwerp en ontwikkeling van een workshop voor het gebruik van SURFgroepen voor projectondersteuning. Rollen: Projectleiding, ontwerp, ontwikkeling, begeleiding.

Getronics PinkRoccade – TeleTOP life voor Getronics PinkRoccade (2008)

Opdrachtgever: Getronics PinkRoccade. Ontwerp en ontwikkeling van een digitale leeromgeving voor het ondersteunen van bedrijfsopleidingen. Rollen: Projectleiding, onderzoeker, ontwerper en adviseur.

Willem van Oranje college - Digitaal klassenboek (2007 - 2008)

Opdrachtgever: Willem van Oranje college. Ontwerp en ontwikkeling van een digitaal klassenboek op basis van MOSS2007. Rollen: Ontwerper, ontwikkelaar.

TSE – TeleTOP life voor TSE (2007 - 2008)

Opdrachtgever: Twente School of Education (TSE). Ontwerp en ontwikkeling van een digitale leeromgeving voor het ondersteunen van competentiegericht onderwijs van de masteropleiding Leren & Innoveren. Rollen: Projectleiding, onderzoeker, ontwerper en adviseur.

TSE - Pilot MOSS2007 (2007 - 2008)

Opdrachtgever: Twente School of Education (TSE). Ontwerp en ontwikkeling van een digitale leeromgeving voor het ondersteunen van competentiegericht onderwijs in de vorm van een pilot gebaseerd op SURFgroepen. Rollen: Projectleiding, onderzoeker, ontwerper en adviseur.

Artez - Digiport (2007)

Opdrachtgever: Artez – Ontwerp van een digitaal opleidingsportfolio. Rol: Adviseur.

SURFnet - TeleTOP life voor SURFgroepen (2008)

Opdrachtgever: SURFnet. Ontwerp en ontwikkeling van een persoonlijke leer- en werkomgeving omgeving op basis van SURFgroepen. Rollen: Projectleiding, ontwerper, adviseur.

Universiteit Twente - SharePoint in onderwijs. (2007 - 2008)

Opdrachtgever: Universiteit Twente - Onderzoek naar de mogelijkheden van SharePoint voor onderwijs. Rol: Adviseur.

Universiteit Twente - SURFgroepen in onderwijs. Pilot in de master CIMA (2007)

Opdrachtgever: TeleTOP e-learning. Onderzoek naar de mogelijkheden van SURFgroepen in het onderwijs. Het onderzoek werd uitgevoerd in een mastervak op de Universiteit Twente. Rollen: Ontwerper, adviseur, ontwikkelaar.

Digitale Universiteit - Migratie Learn Exact (2007)

Opdrachtgever: Digitale Universiteit. Ondersteuning bij de migratie van het learning content management systeem Learn Exact. Rol: Projectleiding.

Digitale Universiteit – Technische ondersteuning voor Learn Exact (2005 - 2007)

Opdrachtgever: Digitale Universiteit. Technische ondersteuning van projectteams bij de ontwikkeling van onderwijsleermiddelen voor het hoger onderwijs. Rollen: Projectleiding, adviseur.

Digitale Universiteit – Technical Quality Assurance (TQA) (2005 - 2007)

Opdrachtgever: Digitale Universiteit. Het reviewen van projectresultaten op het gebied van standaarden voor interoperabiliteit. Rol: Adviseur.

Edustandaard - Inrichting en opzet van Edustandaard (2006)

Opdrachtgever: Universiteit Twente. Procedures en installatie van Edustandaard als organisatie voor het controleren en beheren van onderwijsnormen in Nederland. Rol: Adviseur.

LEONARDO Davinci - S(t)imulation Communautair actieprogramma inzake beroepsopleiding (2006 - 2007)

Opdrachtgever: Leonardi da Vinci in samenwerking met Lanxess. Onderwijskundig ontwerp voor de ontwikkeling van leerobjecten en formatieve evaluatie van een simulatieomgeving voor het leren van de chemische processen. Rol: Onderzoeker.

KIM – Inventarisatie van mogelijkheden voor hergebruik van leermiddelen (2005 - 2006)

Opdrachtgever: Koninklijk Instituut voor de Marine (KIM). Het bieden van ondersteuning aan ontwikkelteams bij de ontwikkeling van onderwijsleermiddelen en het gebruik van standaarden voor interoperabiliteit in het onderwijs. Rol: Onderzoeker.

Politie academie – Ondersteuning en advies voor het project E-Learning standaard en LCMS (2005 - 2006)

Opdrachtgever: Politieacademie. Het bieden van ondersteuning aan ontwikkelteams van onderwijsleermiddelen en het gebruik van standaarden voor interoperabiliteit in het onderwijs. Rol: Adviseur.

Digitale Universiteit - Verkenning Automatisering Metadaterings Processen VAMP (2006)

Opdrachtgever: Digitale Universiteit. Inventarisatie van toepassingen om onderwijsleermiddelen automatisch van metadata voor classificatie te voorzien. Rol: Onderzoeker.

Minerva – Innovatieve Didactiek en Webgebaseerd leren (2005 - 2006)

Opdrachtgever: Europese Commissie. Ontwerp en ontwikkeling van webgebaseerde toepassingen voor docenten om het maken, delen en uitwisselen van opdrachten en lesplannen te ondersteunen. Het project is uitgevoerd in samenwerking met Polen, Bulgarije, Litouwen, Nederland en de Slowakije. Rollen: Onderzoeker, adviseur.

Digitale Universiteit – Ubiquitous Learning (2006 - 2007)

Opdrachtgever: Digitale Universiteit. Inventarisatie van mogelijkheden voor de toepassingen van ubiquitous learning. Rol: Onderzoeker.

SLO – Onderzoek naar Gaming (2006)

Opdrachtgever: Nationaal Expertisecentrum leerplan Ontwikkeling (SLO). Onderzoek naar de mogelijkheden van gaming in het onderwijs. De nadruk lag op wetenschappelijk onderzoek en de stand van zaken met betrekking tot toepassing in het onderwijs. Rol: Onderzoeker.

SLO – Onderzoek naar ICT mogelijkheden (2006)

Opdrachtgever: Nationaal Expertisecentrum leerplan Ontwikkeling (SLO). Onderzoek naar het gebruik van ICT voor interne en externe communicatie voor de SLO. Hierbij ligt de nadruk op kennismanagement en ondersteuning van werknemers. Rol: Onderzoeker.

Universiteit Twente - SAKAI in onderwijs. Pilot in de Master Technical Applications in Education and Training (TAET) (2005)

Opdrachtgever: Universiteit Twente. Verkenning van mogelijkheden van de digitale leeromgeving SAKAI. Een mastercursus is ingericht met behulp van SAKAI om de mogelijkheden in een pilot te verkennen. Rollen: Docent, onderzoeker.

TNO TM- Het gebruik van sjablonen in Moodle (2006)

Opdrachtgever: TNO Technische Menskunde (TM). Doormiddel van de auteursomgeving Exe zijn leermiddelen ontworpen en ontwikkeld voor de digitale leeromgeving Moodle voor de Koninklijke Luchtmacht. Tijdens het ontwerp stond het systematisch ontwikkelen van leermiddelen door middel van sjablonen centraal. Rollen: Onderzoeker, ontwerper, adviseur.

SURF foundation – Onderzoek naar de status van portals in het hoger onderwijs (2005 - 2006)

Opdrachtgever: SURF foundation. Het onderzoek richtte zich op de stand van zaken van portals in het hoger onderwijs. Hierbij lag de nadruk op de onderwijskundige, organisatorische en technische aspecten in verschillende instellingen. Rollen: Projectleider, onderzoeker.

Leonardo da Vinci - eNstructor: Ontwikkelen van leermiddelen in de vorm van leerobjecten (2004 - 2005)

Opdrachtgever: Europese programma - Leonardo da Vinci. Het ontwerpen en ontwikkelen van leermiddelen gericht op instructieontwerp. De leermiddelen werden ontwikkeld als leerobjecten om interoparabileit tussen systemen te waarborgen. Rollen: Ontwerper, ontwikkelaar.

Digitale Universiteit – Richtlijnen voor het ontwikkelen van leermiddelen (2004 - 2005)

Opdrachtgever: Digitale Universiteit. Het onderzoek richtte zich op het duurzaam ontwikkelen van leermiddelen door het vaststellen van richtlijnen voor het ontwikkeling. Hierbij lag de nadruk op het gebruik van standaarden voor onderwijstechnologie. Rol: Onderzoeker.

Shell – Samenwerkingsproject Universiteit Twente (2001 - 2006)

Opdrachtgever: Shell International Exploration and Production (SIEP). Het onderzoek richtte zich op een innovatief e-learning model en gerelateerde mogelijkheden van onderwijsinnovatie. Rol: Onderzoeker.

Shell – Kennismanagement en training (2003 - 2004)

Opdrachtgever: Shell International Exploration and Production (SIEP). Het onderzoek richtte zich op de mogelijkheden voor de integratie van kennismanagement en training. Rol: Onderzoeker.

TNO FEL & Shell – Hergebruik van leerobjecten in context: menselijke en technische aspecten (2001 - 2004)

Opdrachtgever: TNO Fysisch en Lektrotechnisch laboratorium (FEL) & Shell International Exploration and Production (SIEP). Het onderzoek richtte zich op de mogelijkheden van hergebruik en interoperabiliteit van leermiddelen. Hierbij lag de nadruk op zowel de technische implementatie van standaarden als ook de rol van de gebruikers. Rol: Onderzoeker.

Digitale Universiteit – Applicatieprofiel metadata, richtlijnen voor het gebruik van metadata (2003)

Opdrachtgever: Digitale Universiteit. Dit onderzoek richtte zich op de interoperabiliteit van leermiddelen tussen de instellingen voor hoger onderwijs. Het opstellen van een handboek met richtlijnen voor het ontwikkelen van leermiddelen had hierbij de nadruk. Rollen: Ontwerper, onderzoeker.

Shell - Implementatie van TeleTOP bij Shell (2002 - 2004)

Opdrachtgever: Shell International Exploration and Production (SIEP). Implementatie van de digitale leeromgeving TeleTOP bij Shell. Rollen: Ontwerper, onderzoeker.

Shell – Kennisdeling (2003 - 2004)

Opdrachtgever: Shell International Exploration and Production (SIEP). Het onderzoek richtte zich op een inventarisatie van kennisobjecten en hun procedures en taxonomieën. Rollen: Adviseur, onderzoeker.

Shell - Conversie TeleTOP (2002)

Opdrachtgever: Shell International Exploration and Production (SIEP). Het onderzoek richtte zich op de problematiek van gebruikers rondom nieuwe versies van een digitale leeromgeving. Rollen: Ontwerper, onderzoeker.

TNO TM – Learning Content Management System project (2001 - 2003)

Opdrachtgever: TNO Technische Menskunde. Het onderzoek richtte zich op de ondersteuning van ontwikkelaars van leermiddelen voor de Koninklijke Luchtmacht. Hierbij lag de nadruk op het gebruik van metadata en zoekstrategieën zoals deze in de standaarden voor onderwijstechnologie worden gebruikt. Rollen: Onderzoeker, ontwerper,  ontwikkelaar.

TCW – Inrichting kenniscentrum (2001)

Opdrachtgever: Universiteit Twente, Faculteit Toegepaste Communicatie Wetenschappen. Onderzoek gericht op het inrichten van de digitale leeromgeving TeleTOP als kenniscentrum. De nadruk lag hierbij in het bijzonder op majorspecifieke informatie en het aanbieden van deze informatie op een gestructureerde wijze. Rollen: Onderzoeker, adviseur.

TNO FEL - Implementatie van ADL SCORM ™ in IMAT (2001)

Opdrachtgever: TNO - FEL. Het onderzoek richtte zich op de mogelijkheden om handleidingen automatisch te transformeren naar modulaire leerobjecten. Door gebruik te maken van standaarden werd tevens getracht om interoperabiliteit tussen leeromgevingen te vergroten. Rol: Onderzoeker.

KIM – Onderzoek naar de mogelijkheden van hergebruik van leermiddelen binnen de KIM (2001)

Opdrachtgever: Koninklijk Instituut voor de Marine (KIM). Het onderzoek richtte zich op de mogelijkheden van hergebruik van leermiddelen binnen de instellingen. Hierbij lag de nadruk op verschillen in onderwijsbenaderingen, type materiaal en gebruikers. Rol: Onderzoeker

ROC consortium -  Computer Managed Active Learning (CMAL) (2000)

Opdrachtgever: 20 deelnemende ROC’s. Onderzoek naar de toepassing van TeleTOP voor projectonderwijs in het MBO. Naast projectonderwijs werden ook mogelijkheden voor probleemgestuurd en oplossingsgericht leren onderzocht. Rollen: Onderzoeker, ontwerper.

TNO FEL - ADL SCORM Pilot Koninklijke Luchtmacht (2000 - 2001)

Opdrachtgever: TNO - FEL. Het onderzoek richtte zich op de transformatie van bestaande trainingsprogramma’s naar modulaire leerobjecten gericht op interoperabiliteit en gebruikersregistratie. Rollen: Onderzoeker, adviseur, ontwerper, ontwikkelaar.

SURF - Alpha bèta (1999 - 2001)

Opdrachtgever: Stichting SURF. Het onderzoek richtte zich op interoperabiliteit tussen en hergebruik van leermiddelen in digitale leeromgevingen. Rollen: Onderzoeker, ontwerper, ontwikkelaar.

Universiteit Twente - TeleTOP op de Universiteit Twente (1997 - 2001)

Opdrachtgever: Universiteit Twente. Het ontwerp, de ontwikkeling en het daaraan gekoppelde onderzoek naar de digitale leeromgeving richtte zich op de ondersteuning van het onderwijs voor de verschillende gebruikers. Hierbij lag de nadruk op hergebruik en toepassingen van standaarden voor interoperabiliteit. Rollen: Ontwerper, ontwikkelaar, onderzoeker.



Opleiding


[Datum]  - [Datum]

[Onderwijsinstelling]